Thursday, January 22, 2009

Are newspaper articles 'telephoned in'?

I ask after reading this mildly interesting article about U2 in the Daily Telegraph.

There are two glaring errors in it for a reader: 'pedalling' when it should be 'peddling', and 'reign' when it should be 'rein'. Two things: a) spell-checkers wouldn't have picked this up, and b) was the article dictated? I can't believe the Telegraph would employ someone whose grasp of the English language was that poor (or maybe I'm naive on that one) but I can imagine that they employ typists who wouldn't necessarily pick up exactly what the writer was trying to say. (Of course, the 'typists' may simply be electronic ones.)

Perhaps I'm just having another Victor Meldrew moment.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.